23 ביולי 2009

עלון ירוק 37 22.7


דו"ח זה לוקט ונאסף על ידי מקורות ומשתמשים מתוך איראן ומחוצה לה. מקורות חדשותיים רשמיים המצוטטים בעלון מובאים בליווי קרדיט למקור. דיווחים המגיעים מתוך איראן לא ניתנים לאימות מוחלט. האימות הטוב ביותר הוא דיווח שמספר רב ככל הניתן של מקורות מהימנים מסכימים עליו. כדי לעקוב אחרי חשבון הטוויטר של ג'וש שחריאר- עורך העלון הירוק @Iran_Translator.

עשרות מפגינים אירניים-ארמניים התכנסו למול משרדי חברת התעופה "כאספיאן איירליינס". עיתונאי שכיסה את ההפגנות נעצר ושוחרר לאחר מכן.
המפגינים דרשו לדעת מדוע מטוס כאספיאן איירליינס מטהראן לירבן שבארמניה התרסקה ליד קאבזין לפני יותר משבוע. כוחות הביטחון פיזרו את המפגינים. בכירים במשטר האיראני הודיע שחקירת ההתרסקות תימשך עוד כחודשיים עד להשלמתה. עיתונאי שסיקר את ההפגנה נעצר ושוחרר מאוחר יותר באותו יום.
שביתת הרעב מול בניין שגרירות האו"ם בניו-ייורק נמשכה גם היום, למרות גשם שוטף שירד על המפגינים. המפגינים שרו את שירי המהפכה משנת 1979 ודרשו שזכויות העם האיראני יכובדו. המפגינים הצהירו שהם מתנגדים לכל פעולה צבאית כנגד המשטר האיראני.
תמונות מהאירוע ניתן למצוא בעמוד של מהדי שחרחיאז

אזרחי טהראן מתכננים לקיים הפגנה ביום שבת הזה. פרטים על המחאה יסופקו בעת היוודעם. אנשים המשיכו לקרוא קריאות אללה אכבאר אתמול בלילה בטהראן. אחרים צעדו ברחובות וקראו "מוות לדיקטטור" לאות מחאה וכן "אללה אכבאר".

בהצהרה ששחרר אתמול המועמד לנשיאות מיר חוסיין מוסאווי הוא מסר שלא יחדל ממאמציו עד לשחרורו של אחרון האסירים הפוליטיים. אשתו של המועמד לנשיאות זהארה ראנברד הוסיפה שהממשלה יכולה לפברק כמה שקרים שהיא רוצה אבל אנשי איראן לעולם יאמינו לאף אחת מההאשמות כנגד אחי העצור". היא הוסיפה " אחי הוא רק אחד מבין אחים איראנים רבים ואחיות רבות שנעצרו וזו הסיבה שלא מסרתי את שמו לכלי התקשורת. היא הצהירה גם לאחרונה שבכוונתה להיאבק למען שחרורו של אחיה.

חסן חומייני- נכדו של האימאם חומייני אמר בראיון לרשת הBBC שלמשטר האיראני אין כל בסיס באיסלאם אלא אם כן הנביא או אחד מ-12 האימאמים שלו מובילים אותו.הוא הוסיף גם שהחוקה הנוכחית והממשלה לא ניתנים לשינוי אלא בידי מנהיגות רוחנית- כלומר, הנביא עצמו או אחד משניים עשר האימאמים שלו. 11 מתוך האימאם נחשבים כמתים בעוד האימאם ה-12 חי בסתר על פי האמונה במשך למעלה מאלף השנים האחרונות. הוא גינה את הרג המפגינים הלא- אלימים בידי המשטר ואת המעצרים שבוצעו ללא אבחנה.
מאושר שמוחמד יאזדי- מזכיר מועצת המחוקקים כתב מכתב המגנה את הנאום שנשא האימאם רפסנג'אני במהלך תפילות יום השישי שנשא שבוע שעבר. הוא קרא לו לחזור בו מדבריו. למרות שהמכתב נמסר בשם כלל מועצת המחוקקים, דווח שרק רבע מחברי המועצה הסכימו לחתום עליו בעוד רבע נוסף סירב להצטרף ולהוסיף חתימה.


. IRIB המדייה האיראנית חשפה את רשימת המינויים הראשונה של הנשיא-בכוח אחמדיניג'אד

1) אספאנדיר רחים משאי ימונה לסגן הנשיא הראשון

2 )מהרדאד באזפאש יעמוד בראשות ארגון הנוער הלאומי

3) פארבז דאבודי יהיה היועץ הראשון לנשיא
4)סאייד מוטג'אבה סמארה האשמי יהיה העוזר הראשון לנשיא
5) עלי אכבאר סלחי יעמוד בראש הראשות לאנרגייה אטומית
6)מוחמד ג'אבד חג'אלי אכבארי ימונה ליועץ הנשיאותי בענייני הצעירים
7)מסעוד זריבאפאן ימונה למנהל הקרן למען שהידים וותיקי מלחמה
8) חמיד בגאי ימונה כמנהל המשרד למורשת תרבותית, תיירות, ואומנות

משרד התקשורת הודיע ששירותי המסרונים יחודשו בהדרגה לאחר השעייה של יותר מחודש,

מאחר ונחשד כי המפגינים משתמשים במסרונים בכדי לתאם הפגנות.

אחמד חתאמי חבר המועצה של מומחי ההנהגה ואיש דת קנאי הודיע היום שאחמדיניג'אד יוכיח את נאמנותו לאייתוללה חומייני בכך שיבטל בדחיפות את מינויו של משאי לסגן הנשיא. חמייני כבר הביע את רצונו לביטול מינויו של משאי.

בהצהרה ששחרר היום האייתוללה דאסטחאייב הוא שיבח בשנית את הדרשה שנשא האימאם רפסנג'אני וביקש מהממשלה שתקשיב לדרישותיהם של המועמדים כארובי, מוסאווי, ורזאי. הוא קרא לאחדות בקרב האירנים והוסיף שהזרים לעולם לא יהיו חברים, ולכן אחדות איראנית היא המענה לבעיות איראן.

בנימה אחרת האיתוללה עלי אכבאר גארשי שחרר הצהרה כתובה שנשלחה לקצינים ממשלתיים ולמנהיגי אופוזיציה ובה מתח ביקורת על הדרשה שנשא האימאם רפסאנג'ני ביום השישי שעבר. גארשי הוא פרובינציית מערב אזרביג'ן בחבר המומחים (בראשו עומד רפסנג'אני). גארשי כתב לאימאם ראפסנג'אני:" גרמת לי צער וכאב רב בכך שלא היית מסוגל להרחיק את עצמך מהמולת האספסוף שברחובות. אם לא תשכיל להתרחק מהם, הישגך והעבר המזהיר שלך יועמו לשווא"

האייתוללה אבולגאזם חזאלי ביקר גם הוא את הדרשה שנשא האימאם רפסנג'אני ביום השישי שעבר ואמר שהבחירות היו מאורע מרהיב. הוא רמז שהעצירים לא צריכים לזכות בשחרור מאחר והיו מעורבים במעשי אלימות. ראוי לציין שבנו של האייתוללה חזאלי נעצר במהלך ההפגנות וכעת שוחרר בערבות.

הילארי קלינטון מזכירת המדינה של ארה"ב אמרה בראיון לרשת החדשות BBC שהמתח הפנימי בתוך איראן הופך את הערוץ הדיפלומטי בין איראן לשאר העולם (ובכללו מועצת האומות המאוחדות) לבלתי אפשרי.

שבדייה, שהיא נשיאת האיחוד האירופי לפי רוטציה של שישה חודשים פנתה לאיראן בבקשה לשחרר את קלודט רייס העצורה מזה שבועות בכלא אבין.

סעיד שויאזאדה וחוסרו מוסוויונד- סטודנטים באוניברסיטת אחוואז נאפו נעצרו אמש.

אביו של מסעוד האשאמזאדה הי"ד שנרצח במהלך הפגנות ה-21.7 בסימטת שמאדן מצפון לכיכר אזאדי נעצר בידי איש שיטור.

נערך חיפוש בביתו והוחרמו חפצים שהיו שייכים למסעוד המנוח.

אחמד בהארי מייסד הירחון מהאבד נעצר אמש במהאבד.

ג'אפר אגא מוחאמדי פעיל מהעיר מגהאן נעצר אף הוא.

ראמין סולטאנאקווה, סעיד קאשני, זפר מוגהימי סעאיד שאמאסי, עבאס זארה חקיקי נעצרו כולם בגונאבאד.

דיווחים נוספים מצביעים על כך שאלירזע אפתחארי,המפגין הנעדר נהרג למעשה במהלך ההפגנות.

מושן רולאמיני- בנו של מנהל מכון פסטיור נהרג ככל הנראה במהלך ההפגנות.

פאחימה סולאשור מפגין נוסף נפטר מפגיעות ראש במהלך הפגנות ה14.7 יולי.

מאסיים עבאדי מפגין נוסף נפטר ב13.7

מהדי שחריאז , בנו של איזא שחריאז דיווח שאביו, איזא שחריאז סובל משברים ברגליו ומוחזק בבידוד.

דיווחים מאומתים חלקית מצביעים על כך שהעצורים מוחזקים כעת בבניין ששימש כמתקן גמילה מסמים בשוראבד.

(קרוב לבית הקברות בהאשט זהרא בטהראן.)

לפי הדיווחים כלא אבין נמצא כרגע מעבר לתפוסה מלאה ורק עצירים חשובים במיוחד מוחזקים שם.

"מפגיני הרחוב המצויים" מועברים למתקני כליאה זמניים.

דווח כי חמנאי מתכנן לחון חלק מהעצירים ולקצץ בעונשם של חלק נוסף בכדי לעודד פיוס.

האמהות של סוהארב עראבי ואשכאן סוהארבי נפגשו עם אמא של נדה אגא סולטן היום. פמיניסטיות ופעילות למען זכויות הנשים ליוו אותן.

הצלם האיראני עלי זארה שנעצר ושוחרר לאחר 40 שעות בידי כוחות הביטחון שחרר קטע יו-טיוב שמתאר את השתלשלות מעצרו, כליאתו ועינויו.בקטע הוידאו ששחרר מתועדים ששניים מהאחראים למעצרו הם לבנוניים.

האייתוללה נאסר מאכרם שיראזי מתח ביקורת על המדייה האירנית הרשמית IRIB בשל מה שכינה סיקור מוטה ולא הוגן של האופוזיציה

וקרא לIRIB לגלות חברות וחמלה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה