18 ביולי 2009

עלון ירוק 32 18.7

בין ה-25-30 ליולי יתקיים אירוע מחאה גלובאלי שיקיף 25 ארצות וייקרא "יום הפעולה הירוקה הבינ"ל.
הפגנות יתקיימו ביותר מ-50 ערים במטרה לאלץ את המשטר האיראני לסגת מהלחצים הכבדים והאמצעים האלימים המופעלים כנגד אזרחים. דיווחים שוטפים מההפגנות הנערכות מאיראן מצביעים על כך שמפגינים שורפים את דגלי רוסייה במחאה על תמיכתה במשטר האיראני.

בני נוער איראניים יוצאים לרחובות ולסימטאות וקוראים קריאות מחאה בגנות הנשיא בכוח אחמדיניג'אד וסלוגנים של תמיכה במועמד לנשיאות מוסאווי.

היומון "אתמד מאלי" מדווח ששר המודיעין גולמוחסיין מושאני אג'אי נועד עם הנשיא לשעבר חתאמי אך התכנים שנידונו בפגישה לא נחשפו לציבור הרחב.
(הערה שלי, מעיין ביח"ר לתוכן) יצויין כי אג'אי נודע לשימצה בתקרית שבה תקף את העורך והמו"ל איזא שחריאז.
בתקרית המדוברת דווח כי אג'אי נשך את שחריאז בכתפו, והתקיפה לא נחקרה על ידי המשטר ובכך נסללה דרכו של אג'אי לפוליטיקה הלגיטימית לכאורה של המשטר האיראני.


לדברי חתאמי, נבצר ממנו לקחת חלק בתפילות יום השישי שנישאו על ידי האייתוללה האשמי רפסאנג'ני משום שבאותה שעה נועד עם אנשי דת בעיר קום. יצויין כי דווח על היוועדויות שקיימו ביניהם אנשי דת וכן דווח שאנשי הדת הביעו תמיכה במחאת המפגינים בפגישות אילו.

הפוליטיקאי השמרן אמאד אפרוח חבר הפרלמנט לשעבר הביע תמיכה בנאומו של האייתוללה האשמי רפסאנג'ני ומתח ביקורת על מדיניות הצנזורה של המדיה האיראנית הנשלטת בידי המשטר. לדבריו, "איראן איננה סין ואל לממשלה לחשוש מפני מהפכת-חרש." כן קרא למשטר להגיש תביעות כנגד עיתונים וגופי תקשורת אשר הגישו דיווחים כוזבים לגבי המפגינים ודרישותיהם.
האקטיביסטית עטורת פרס הנובל שירין עבאדי הצהירה היום שכל עוד לא תנהג ממשלת איראן בהגיון ותמשיך לפעול בניגוד לרצון העם, תימשך המחאה כנגדה. כן קראה למחוז לוס אנג'לס להטיל חרם עיסקי על חברת סימנס בשל עיסקאות שבהן סיפקה ציוד ניטור ומעקב למשטר האיראני.
האיתוללה מוחמד תאהי יאזדי גינה בחריפות את הנאום שנשא האייתוללה האשמי רפסאג'ני כחלק מדרשת יום השישי המסורתית. יאזדי ידוע כשמרן ניצי. לדבריו הלגיטימיות של הממשלה מוענקת לה מכוחו של הציווי האלוהי ולא כתוצאה מבחירות העם. הוא דחה את הקריאה לשיחרור העצירים וציטט את מעשה הנביא מוחמד אשר העלה באש את המסגדים שבנו המונפיקין.

(הערה שלי= ביח"ר לתוכן מעיין : גם שאול המלך שנבחר בציווי אלוהי למלוך על ישראל שרף את נוב ועדיין אין פירוש הדבר שהצו האלוהי פירושו הרס וחורבן של אנשים את מעשי ידי בני עמם).

פוליטיקאים שמרנים רבים, בהם "קייהאן" העיתון הנחשב כמקורב לאייתוללה חמייני והנשיא לשעבר חתאמי מתחו ביקורות על מינויו של רחים משאי לסגן נשיא איראן וזאת בשל הגישה היונית שביטא כלפי ישראל. הוא צוטט כמי שאמר "איראן אינה אויבת אלא ידידת העולם כולו, גם של ישראל".

המועצה המכוננת של הרפובליקה האיסלמית איראן הודיעה כי הבחירות תוקפו ואומתו מעבר לכל ספק אפשרי וכל הטענות שהוטחו במשטר לגבי זיופים ואי-בהירות נדחו כחסרות בסיס.
בהצהרה שפורסמה בשפה הפרסית כינתה המועצה המכוננת את הבחירות באיראן "תהליך שקוף".

העיתונאי ופעיל זכויות האדם חסן שייחאבדי נעצר היום.
כן נעצר פעיל בשם חוסיין מוסאווי, וחברים אחרים בחזית ההתנגדות למשטר.
שלושה חברים בחזית שוחררו היום לבתיהם ממעצר - אולם הפעיל מוסאווי וכן רבים אחרים עודם כלואים.

דווח כי מפגין נוסף מצא את מותו תחת עינויים קשים שעבר במעצר לפני כשבוע ביום חמישי. על פי הדיווח, כוחות שיטור ממשלתיים פצעו אותו כה קשה עד שבעת אישפוזו בבית החולים לא היה ניתן לעשות דבר בכדי להציל את חייו.
הוא אושפז כשהוא מחוסר הכרה אך עדיין אזוק כעציר.

אגא'י, שר המודיעין האיראני דיווח לעיתון היומי ג'אבן כי האתרים איידנה וג'ומהריאת נסגרו ומפעיליהם נעצרו בעוון ניסיון ליצור חוסר שקט ולערער את דעת הקהל כנגד המשטר.
לדבריו, על המשטר לעצור את כל עבריינים המנסים לחתור תחת יסודות השילטון.

אירגון אמנסטי העולמי דרש לשחרר באופן מיידי את הפעילה הפמיניסטית עורכת הדין שאדי סאהר אשר נעצרה אמש.
כמו-כן ערכו כוחות הביטחון פשיטה על מעונה של הגב' סאהר וערכו בו חיפוש שבמהלכו הוחרם המחשב האישי שלה, מסמכים
וחפצים אישיים השייכים לה.

עיריית טהראן הודיעה על כוונתה לערוך מבצע ניקיון באתר ההיסטורי מגדל אזאדי (אזאדי=חופש בפרסית) שבכיכר אזאדי.
דיווחים שהתקבלו מוסרים שבהפגנות האחרונות שנערכו בכיכר כיסו מפגינים את המגדל בכתובות מחאה וסיסמאות נגד המשטר.

דווח על ירידות חדות בהיקף המכירות של חברת נוקיה באיראן.
בתוך איראן וגם מחוצה לה יצאו תומכי מחאת הים הירוק בקריאה להחרים את החברה בשל קשריה העיסקיים עם המשטר .
לטענת יוזמי הקמפיין סיפקה חברת נוקיה ציוד ניטור, מעקב, ואיכון המשמש את המשטר בכדי לאתר מפגינים.

נוסף על כך דווח שהרשות המחוזית של לוס אנג'לס ימנע מהתחייבות עיסקית עם חברת סימנס הגרמנית אשר חשודה אף היא באספקת ציוד מסוג זה למשטר.

עורך ה"עלון הירוק" ג'וש שחריאר מבקש את עזרת הקוראים בעריכת העלון ירוק.
תמיכה חשובה יכולים להעניק דוברי פרסית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה