19 ביולי 2009

עלון ירוק 33 19.7

ניתן לאמת באופן חלקי דיווחים שהתקבלו לגבי הפגנות שהתקיימו הלילה בשיראז. המחאה כללה קריאות מחאה ושירת המנוני מחאה פופולריים. המחאה נמשכה שעות ספורות וגוועה מאליה . כן דווח שהמועמד לנשיאות מהדי כארובי תומך בהפגנות מרי אזרחי- לא אלימות שבעיר שיראז.

משפחות העצורים הכלואים בכלא אבין צפויות לקיים מחר הפגנת מחאה נוספת מול חומות בית-הסוהר בכדי לדרוש את שחרורם המיידי של יקירהם.

המועמד לנשיאות מהדי כארובי ערך אמש ביקורי תנחומים אצל משפחות העצורים והביע אבל על הרוגי התרסקות המטוס הגיאורגי. המועמד לנשיאות מהדי כארובי ביקר גם בכנסייה סיינט סארקיס בכדי להביע השתתפות בצערה של הקהילה האיראנית-ארמנית על התאונה הטראגית.

בהצהרה נוספת ששיחרר המועמד לנשיאות מהדי כארובי לתקשורת הוא ציין שהוא בוש ונכלם מול השקרים המפורסמים בכלי התקשורת בפרסית. הוא אמר שאין שחר לטענות לפיהן לכאורה נרצחו אנשי כוחות הביטחון
ומתו מות קדושים (שאהידים). המועמד לנשיאות מהדי כארובי ציין גם שהותקף ביום שישי.

נשיא איראן לשעבר חתאמי ערך ביקורים אצל משפחות העצורים הפוליטיים. בפגישות שקיים עימם, הביע תודה לאייתוללה רפסנג'אני על הדברים שנשא בדרשת יום השישי האחרון. הוא הוסיף שלא די שהמשטר האיראני יענה לדרישות המינימליות שהוצגו בפניו במהלך הדרשה, אלא שהלגיטימיות של המשטר חייבת להשתקם באמצעות חידוש אימונם של המצביעים בהליך הבחירות הדמוקרטי.

דווח שבמהלך פגישתו של חתאמי עם בני משפחות העצורים, הותר לשני עצירים פוליטיים המוחזקים בכלא אבין ליצור קשר עם בני משפחותיהם.

האייתוללה האשמי רפסנג'אני ערך אמש ביקור בעיר משהאד וצפוי להישאר שם מספר ימים.
הוא צפוי לקיים פגישות עם האייתוללות מאכרם שיראזי וסאפי גולפגאיני. אנשי דת חשובים שוהים כרגע במשהאד לרגל חודש רג'אב השיעי. יצויין שתמיכת אנשי הדת נתונה ברובה למועמד לנשיאות מיר חוסיין מוסאווי

התאחדות אנשי הדת הלוחמת שיחררה היום הצהרה הקוראת לקיים משאל עם על מנת לשקם את אימון הציבור שנפגע במערת הבחירות האחרונה.
כוחות הביטחון האיראניים טוענים שסיכלו מזימה חשאית של המוג'הדין (מפלגת השמאל הקיצוני) להתנקש בחייהם של המועמדים לנשיאות מוסאווי וכארובי. לטענתם הם אף סיכלו מזימה להתנקש בחיי הנשיא- בכוח אחמדינג'אדד במהלך מערכת הבחירות הנוכחית.
המועמד לנשיאות מיר חוסיין מוסאווי שחרר היום הצהרה של השתתפות בצערם של בני משפחות ההרוגים בהתרסקות המטוס בקאווזין.

עשרים מחברי הפרלמנט האיראני הושבעו כחברי משרד המידע והמשפטים על מנת לשמש כחוקרים של מעצרי הפוליטיקאים התומכיהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה