28 באפר׳ 2013

יותר מ-100 עובדים בענף הטקסטיל נמחצו למוות בבנגלדש

מקור:

כנראה שזוהי תאונת העבודה החמורה ביותר שאירעה אי פעם בבנגלדש.יותר מ-100 הרוגים ולמעלה ממאות פצועים שעדיין קבורים בין ההריסות. האסון אירע ב-9:00 בבוקר , ה-24 באפריל , בקומה השמינית של מבנה ראנה פלאזה בסאבר, שלושים קילומטר מדאחא.

סדק נפער במבנה שבו שכנו 6 מפעלים ליצור טקסטיל ומאות עובדים שהו במקום בעת האסון. ככל הנראה תפעול הבניין   נעשה בצורה בלתי חוקית. יום קודם לכן הורו הרשויות לבעלים לפנות לאלתר את המבנה לאחר שהבחינו בסדק אולם בעלי המתחם לא שעו לאזהרותיהם . חנות וסניף בנק שהיו במבנה בחרו להישמע להנחיות ולפנות את המבנה יום קודם לכן.
נכון לעכשיו מניין ההרוגים עומד על 102 , מניין הפצועים כחמש מאות ורבים עודם זועקים לעזרה מבין ההריסות.
נציגים של איגוד עובדים תעשיית הטקסטיל נוכחים במקום ומסייעים במלאכת החילוץ.
במסיבת עיתונאים שערך איגוד IBC- מועצת  עובדי התעשייה של בנגלדש הועלו דרישות מיידיות לעשיית צדק ולנקיטת פעולה הן מצד החברות שהפעילו את סדנאות הטקסטיל במבנה והן מצד הרשויות.הפגנת המונים נערכה ב-26 באפריל מול  בית העיתונות בדאחה. ראיות מוצקות קושרות מותגים ידועי שם להפעלת בתי החרושת במבנה, ובהן: מאנגו, וול-מארט, KIK,british primark. 
איגוד עובדי התעשייה בבנגלדש תובע מחברות מערביות אלה המפיקות הון עתק מתנאי ההעסקה הירודים של העובדים לקחת אחריות על האסון ולנקוט בצעדים למנוע את הישנותו. ב-22 באפריל העביר בית המחוקקים בבנגלדש רפורמה בחוקי ההעסקה אולם לוביסיטים מטעם איגוד קנייני הטקסטיל התערבו בתהליך על מנת  למנוע את ישום הרפורמה ולמנוע מהעובדים לקבל את כל הזכויות המגיעות להם בחוק.  מועצת עובדי התעשיה  קוראת   לאפשר לעובדים לדרוש את זכותם לבטיחות בעבודה , להתאגד, ולדרוש העלאה משכר המינימום העומד כרגע על38 דולר בחודש.  ג'ירקי ריינה,  מזכירת איגוד עובדי התעשייה  הבינ"ל אמרה את הדברים הבאים:
"הטרגדיה הנוראה בבנגלדש ממחישה את הצורך לשים קץ למירוץ לתחתית של חברות בינ"ל המבקשות לחסוך בעלויות הייצור על חשבון תנאי ההעסקה של הפועלים. לחברות המותגים וליבואנים יש אחריות על כל חלק משרשרת הייצור. על ממשלת בנגלדש והחברות לשבת עם נציגי איגוד עובדי התעשייה ולגבש תוכנית בטיחות שתבטיח שאירועים כאלה לא יישנו"
IBC דורש בתגובה לאסון הקמת  וועדת חקירה מיידית שתמצה את הדין עם האחראים, נקיטת צעדים ליצירת מקומות עבודה בטוחים, פיצויים לקורבנות וסיוע רפואי לפצועים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה