1 באוג׳ 2010

חוסיין מאלכי : הסייבר לוחם השכוח של איראן



קוראים לו חוסיין רואנגי מאלכי , אך הוא ידוע יותר בכינוי שלו מפייסבוק- בבאק חורמאדין, על שמו של הגיבור האיראני שנאבק בפולשים ערבים והגן על טירתו בבאדה במשך יותר מעשרים שנה. חוסיין הוא מומחה בתחום אבטחת- מידע שהקדיש את הכישרון שלו למאבק כנגד הצנזורה שהונהגה על ידי שלטון הרפובליקה האיסלמית. בחודשים שלפני הבחירות השנויות במחלוקת לנשיאות איראן, מילא תפקיד רב-חשיבות באספקת שרתי פרוקסי ודרכים לעקיפת האתרים שנחסמו. רשימות השרתים נפוצו בקרב הקהילה הוירטואלית של איראן ושמשו כתבים-אזרחים לחשוף את המתרחש באיראן במהלך המהומות בפני אזרחי איראן ושאר העולם.
כאשר בבק ההיסטורי  נתפס על ידי עבאסיד כאליף אל-מותאסאם, הוא ניגב את את הדם שזלג מחתכיו, כדי לא להעניק לצבאו של עבאסיד את העונג לראות אותו בחולשתו, כאשר הדם שאיבד גורם לחיוורון בפניו.

מאז שחוסיין נעצר, הוא נתון לעינויים . הוא סובל מכשל תפקודי בליבו . אחיו של חוסיין, חסאן נעצר אף הוא, למרות שלא היה לו קשר לפעילות הפוליטית של אחיו. על פי הדיווח, חוסיין אולץ לראות את אחיו עובר עינויים. עקב שיעול כבד הוא הצליח לסיים את שיחת הטלפון האחרונה שקיים עם אמו.
שלטונות הרפובליקה האיסלמית איראן מונעים מחוסיין טיפול רפואי. כרגע  חוסיין מאלכי מצוי בשביתת רעב כאשר הוא מתנגד ללחצים להופיע בטלוויזיה הממלכתית ולמסור "וידוי" מפוברק  מאחר והוא אינו מעוניין להראות שרוחו נשברה בידי השלטונות.
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה