9 בינו׳ 2010

חוסיין כארובי , בנו של המולה ואיש האופוזיציה מהדי כארובי בראיון


 
דיווח על ניסיון ההתנקשות במולה מהדי כארובי
בנו של המולה מהדי כארובי , מר חוסיין כארובי  העניק ראיון לכתב אומיד ממריאן.
עיתונו של הפוליטיקאי הפרו- רפורמיסט "אתמד מאלי" נסגר הוטל
 על מפלגתו  העונה לאותו שם חרם פוליטי.
זאת לאחר ששעות קודם לכן דווח שמכוניתו של המולה מהדי נפגעה  משני כדורים שנורו לעברה בגאבזין.  מר חוסיין כארובי טען כי הפופולריות של תנועת המחאה, וכן התפשטותה של המחאה לעבר שכבות שונות בחברה האיראנית היא זו המדאיגה את השלטונות, המנסים להשתיקה, אולם האנשים אינם מפחדים אלא נעשים אמיצים יותר ויותר".
"הם משתמשים באלימות כדי להפחיד את האנשים ואת המנהיגים בכדי שיוכלו לעצור את התנועה",
טען חוסיין כארובי. "חלק מאנשי הדת הקיצוניים דורשים עימות כוחני של כוחות המשטר מול המפגינים וכן העמדה לדין של המנהיגים, אולם אנשי הדת המסורתיים מתנגדים למהלך הזה".
"האנשים המתונים יותר בתוך הקבוצה הזאת אינם מאמינים בפתרונות כוחניים."
המולה מהדי כארובי הוזמן לגאבזין לעשות שם את חודש המוחרם, החודש הקדוש לשיעים. כוחות הבאסיג'  רצו להפחיד את אבי, למנוע ממנו להאמין שהוא יכול לעזוב את ביתו בחופשיות.  כחמש מאות אנשים, חלקם מוכרים כאנשי  משמרות המהפכה ובאסיג'  המשרתים במחוז הזה חיכו לו במגרש החניה,  חלק מהם אף השליכו אבנים  על המעון שבו השתכן אבי (המולה מהדי כארובי) וקראו קריאות בשבחו של המנהיג העליון. אבי לא נעצר כמנהיגים  רפורמיסטיים אחרים משום שגורמים בממשל מודעים למחיר הפוליטי שמעצרו עלול לגבות, מעצרו יהיה מעשה של חוסר חוכמה מצד הממשל. סוכנות הידיעות פארס שידרה את המידע על ההתקפה 10 דקות בלבד לאחר שהתרחשה, אין לי ספק שהתקיים תיאום מראש בין כוחות הבאסיג'  ומשמרות המהפכה של מחוז גאבזין. כרגע עוסק אבי בענייניו היומיומיים, מקיים פגישות עם מקורביו וכן עוקב אחרי הנעשה דרך אתרי אינטרנט וחדשות שונים. במכתב שכתב מיר חוסיין מוסאווי ובו הציע 5 צעדים לפיוס  בין המפגינים וחברי תנועת המחאה העממית  לבין הממשל, הוא החזיר את הכדור לידיים של השלטון:
כעת על הממשל להחליט באיזה דרך ילך.
 לאנשים יש מוראל גבוה, הם מבקשים מאבי להמשיך בפעילותו". 
מקור: IPS news



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה