25 בנוב׳ 2009

Raza Sabze Omid



علیاكبر اولیا نماینده یزد، در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: فاصله گرفتن احمدینژاد از مصوبات مجلس و قوانین موجود و تاكید بر مواضع مورد علاقهاش، موجب شده است كه زمزمههای طرح سوال از رئیسجمهور در میان جناحهای مختلف در مجلس صورت گیرد.

وی افزود: مجلس ساعتها، روزها و ماهها برای تصویب قوانین وقت میگذارد اما این قوانین كه از مطالبات جدی مردم نیز هستند، در دولت به دست فراموشی سپرده میشود.
نماینده مردم یزد و صدوق با اشاره به تقاضای تحقیق و تفحص از عملكرد دولت در برنامه چهارم، كه هفته گذشته در مجلس تصویب شدهاست، خاطرنشان كرد: مجلس با تصویب این طرح، به دنبال رفع نگرانیهایی است كه در حال حاضر وجود دارد.

این عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت از كنار بسیاری از احكام قانون برنامه چهارم، بیتفاوت عبور كرده است و حتی قوانین بودجه را هم اجرا نكرده است.

اولیا افزود: مجلس با تقاضاهای تحقیق و تفحص، طرح سوال از وزیر و استیضاح و حتی طرح سوال از رئیسجمهور نظارت خود را بر تخلفات دولت حفظ میكند.

وی تصریح كرد: طبق آییننامه مجلس، چنانچه 10 نماینده اشكالی در كار دولت ببینند، میتوانند آن را به دستگاه قضایی ارجاع دهند.

این نماینده مجلس با بیان این مطلب كه در قانون بودجه سال گذشته، میزان تخلفات بسیار زیاد بوده است، گفت: دولت به قوانین بودجه سال گذشته عمل نكرده است و درخواست اصلاحی نیز برای آن نداده است.

وی در پایان گفت: انتظار میرفت چنین مسائلی در فضای صمیمانهتری حل شود و مجلس وادار به ارجاع این تخلفات به قوه قضائیه نشود. اما این انتظار محقق نشده است

RASA
٤ آذر ١٣٨٨

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה