10 בנוב׳ 2009

Rasa راه سبز امید: افشای پشت پرده خبر دروغین ایرنا علیه موسوی


افشای پشت پرده خبر دروغین ایرنا علیه موسوی
در پی انتشار همزمان یک مصاحبه جعلی منتسب به فرزند مهدی کروبی علیه مهندس میرحسین موسوی در خبرگزاریهای دولتی ایرنا و فارس، حسین کروبی در جوابیهای رسمی به افشای پشتپرده این خبر پرداخت.

متن کامل این جوابیه خطاب به ایرنا بدین شرح است

مدیرعامل محترم خبرگزاری ایرنا

با سلام روز پنجشنبه گفتگویی از اینجانب حسین کروبی توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد که سراسر کذب و دروغ بود لذا خواهشمند است ضمن انتشار توضیحات ذیل نسبت به تکذیب این خبر مبادرت ورزید در غیر اینصورت اینجانب پیگیری قضایی و شکایت از آن خبرگزاری را حق قانونی خود خواهم دانست.

خبرگزای ایرنا با انتشار گفتگویی به نقل از اینجانب آورده است که آقای موسوی شهامت حضور در مراسم 13آبان را نداشته است و بدین ترتیب آقای موسوی را به نقل از اینجانب متهم به دروغگویی کرده است اما شرح ماجرای این گفتگوی انجام نشده و دروغپردازیهای آن رسانه دولتی که رسالت خود را به جای اطلاعرسانی بر دروغپراکنی بنیاد نهاده است، بدین شرح است:

1-در هفتههای گذشته یکی از خبرنگاران آن رسانه بر اساس آشنایی قبلی طی تماسهای مکرر، درخواستی مبنی بر گفتگو با ابوی اینجانب را با من در میان میگذاشت که پاسخ من نیز به دلیل شناختی که از رویه آن خبرگزاری و فضای امنیتی حاکم بر آن داشتم، همواره منفی بود.

2-روز پنجشنبه پس از آنکه اینجانب مطابق معمول پاسخ منفی ابوی مبنی بر عدم گفتگو با آن رسانه را منتقل کردم با پرسشی از سوی خبرنگار آن رسانه درباره حضور جناب آقای موسوی و کروبی در مراسم 13 آبان مواجه شدم که صورت مصاحبه نیز نداشت و بدین ترتیب مبتنی بر آشنایی سابق، گفتگویی ساده و کوتاه میان ما برقرار شد؛ و لاغیر.

3-در این گفتگوی کوتاه و دوستانه، اینجانب در پاسخ به این پرسش آن دوست که راجع به حصر آقای موسوی میپرسید، گفتم که «نشنیدهام ایشان در حصر باشد، حصر به موقعیتی گفته میشود که آیت الله العظمی منتظری گرفتار آن بودهاند؛ البته برخی نیروهای نظامی و امنیتی گویا در مقابل ساختمان دفتر آقای موسوی تجمع کرده و با ایجاد فضای رعب و وحشت مانع از حضور ایشان در مراسم 13 آبان شدهاند.» سخن ما که صورت گفتگو نیز نداشت در همین حد بود و نه بیشتر.

4-اما با کمال تعجب روز گذشته متوجه شدم خبرگزاری ایرنا گفتگویی را به نقل از اینجانب بر اساس آن گفتگوی کوتاه دوستانه تنظیم کرده و با دخل و تصرف فراوان و دروغپردازی آشکار، آن را بر روی خروجی خبرگزاری خود قرار داده است. در تماسی که با آن خبرنگار داشتم وی مدعی شد که او چنین گفتگویی را منتشر نکرده و روی خروجی خبرگزاری قرار نداده است.

5-لذا مشخص آن است که در تاریکخانه ساختمان آن رسانه دولتی، محفلی با اهداف کثیف امنیتی اتاقی را به خود اختصاص دادهاند و ضمن شنود تلفن خبرنگاران محترم آن رسانه، اقدام به انتشار چنین گزارشها و اخباری با اهداف اختلافافکنانه مینمایند.

نیازی به توضیح نیست که جناب آقای موسوی و کروبی بر اساس روحیات شخصیشان و البته با شجاعتی که در هر یک از آنها سراغ دارم در آینده نیز مبتنی بر وحدت در عمل به هدایت جنبش سبز ایران تا رسیدن به اهداف خود و ریشهکنسازی دروغگویان محفلنشین ادامه خواهند داد و از پای نخواهند نشست و چنین دروغپردازیهایی عزم راسخ مهندس موسوی را در مبارزه با دروغ راسختر خواهد کرد و نشان میدهد که ایشان به درستی رسالت خود در این مبارزه با انتخاب کردهاند.

حسین کروبی
15آبان1388

RASA



تاریخ انتشار: ١٥ آبان ١٣٨٨
ساعت: ١٧:٥٢
کد خبر: ٥١٦٥

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה