2 באוג׳ 2009

עלון ירוק 46 1.8 תקציר

העלון הירוק של ג'וש שחריאר מקור: אנגלית
מתוכננת הפגנה היום ב11 בבוקר (זמן טהראן) אל מול בית המשפט, משרדו של שארודי. ההפגנה מתוכננת במחאה כנגד משפט הראווה שערך המשטר כנגד 100 המנהיגים הרפורמיסטים. משפחות העצורים שחררו הצהרות הקוראות לאזרחי איראן לעמוד לצידם בשעת הצורך.

מתוכננות הפגנות גם ב3.8 יום מינויו הרשמי של הנשיא בכוח אחמדיניג'אד בידי חתאמי. יום השבעתו של אחמדיניג'אד כנשיא איראן נקבע ל5.8 - הפגנות מחאה צפויות להתקיים ביום זה וכן ב-7.8 יום חגיגות ההולדת של האימאם מהדי.

עצומה חדשה קוראת להגנה על זכויות האדם של אזרחי איראן. למעלה מ28000 אנשים כבר חתמו על העצומה. ג'וש שחריאר עורך העלון הירוק קורא לכל תומכי מחאת הים הירוק לחתום גם הם על העצומה בקישור הבא.

חבר הפרלמנט השמרני אימאד אפרוח אמר היום שהוא סקרן לדעת אילו הוכחות יש בידי המשטר להוכיח שהפיכת חרש תוכננה מראש בידי גורמים עלומים. הוא הוסיף שדרישות אזרחי איראן הן לגיטימיות ושהכינוי מהפיכת חרש מעליב את אזרחי איראן. כמו כן אמר שמי שחוזר על טענות תועמלניות אלה צריך לעמוד לדין.

האימאם האשמי רפסאנג'ני נעדר ממשפט הראווה של עלי אבטהי שנועד לקשור אותו ל"מהפכת החרש".
כמו כן הכחיש האימאם האשמי רפסאנג'ני את מעורבתו במחאת הים הירוק וכן את תמיכתו במי מהמועמדים הרפורמיסטים לנשיאות הרפובליקה האיסלמית של איראן- ביניהם מיר מוסיין מוסאווי והאיתוללה מהדי כארובי.

האדי חמנאי, אח למנהיג העליון של הרפובליקה האיסלמית של איראן איתוללה חמנאי -חבר מפלגת דרך האימאם - גינה את האלימות ושפיכות הדמים שגבו את חייהם של מפגינים במהלך המהומות שפרצו לאחר הבחירות לנשיאות איראן. הוא מסר כי במתקני הכליאה שנסגרו בוצעו הפרות חמורות של זכויות אדם. לדבריו, שגתה מועצת החכמים העליונה של הרפובליקה האיסלמית בכך שהביעה תמיכה במועמד ספציפי לנשיאות הרפובליקה האיסלמית של איראן. דברים אלה אמר האדי חמנאי בפגישה שקיים עם אסירים משוחררים.

דיווחים לא מאומתים טוענים שהאימאם רפסנג'אני עזב את משכנו לטהראן והוא שוהה כרגע מחוץ למעונו הרשמי, עקב חשש לביטחונו האישי.

חברי מפלגת דרך האימאם צפויים לקיים מחר פגישה עם המועמד לנשיאות איראן האיתוללה מהדי כארובי.

שלושה תיירים אמריקאים נעצרו על ידי משמר הגבולות של הרפובליקה האיסלמית איראן לאחר שחצו את הגבול בטעות במהלך טיול שערכו סמוך לגבול הצפוני באיראן. הדיווח הרשמי בטלוויזיה האיראנית מסר שהמטיילים נעצרו לאחר שלא שעו לאזהרות משמר הגבול . הממשל האמריקאי ביקש משגרירות שוויץ אשר עדיין עומדת בקשרים דיפלומטיים עם איראן לפעול להבטחת שלומם של התיירים העצורים ולפעול לשחרורם בהקדם האפשרי.
שמו של ההרוג האחרון במהומות שלאחר הבחירות לנשיאות איראן שידוע עד כה הוא בהזאד מוהאג'ר. גופתו נשמרה בחדר המתים של מתקן הכליאה קחריזאק ונמסרה לידי משפחתו אמש. בן 47 היה במוסרו את נפשו.
ת.נ.צ.ב.ה

אחד ממקורביו של המועמד לנשיאות מיר חוסיין מוסאווי מר אלירזה בהשטי, בנו של האייתוללה בהשטי מסר שעד כה קובצו יחדיו שמותיהם של למעלה מ-1,700 עצורים שגורלם אינו ידוע נכון לשעה זאת
ולא נמצא מידע על מוצאותיהם עד כה.

דיווחים מק"ק משהאד מוסרים שעד כה נעצרו במהלך ההפגנות שנערכו
ביום חמישי האחרון למעלה מ-30 איש.

אירגון ההגנה על זכויות הילד שלח מכתב לאב בית הדין הגבוה לצדק של הרפובליקה האיסלמית איראן ובו דרש לערוך חקירה בנוגע למעצרם של קטינים במהלך המהומות שפרצו לאחרונה. כמו כן הביע הארגון נכונות להעניק סיוע משפטי לעצורים קטינים באם יועמדו לדין.

העיתון קייהאן פירסם הצהרה לפיו יש בידיו לכאורה הוכחות לקשר שרקמו המועמדים לנשיאות איראן האיתוללה מהדי כארובי ומר מיר חוסיין מוסאווי וכי ראיות בנידון צפויות להתפרסם בקרוב. העיתון המודפס של פרס טי ווי רשת החדשות הרישמית של איראן פרסם אף ציטוט לכאורה של מקורות ממשלתיים הטוען שתומכי מחאת הים הירוק זממו לשתול פצצות ברחבי איראן במטרה ליצור אווירה של אלימות ואי שקט כחלק מניסיונם לערער את יציבות משטר הרפובליקה האיסלמית איראן. כן פירסם קייהאן בעמוד הראשון ראיות שיש בידיו לכאורה לעינויים קשים שביצעו כוחות ארה"ב בכלא אפגניסטאן

(צוות זיופי הפוטושופ של קייהאן כנראה עדיין לא נכלא בעוון רשלנות והוא ממשיך בלא לאות במלאכת הנאמנה, חרף מקרים חוזרים ונשנים של רשלנות מקצועית ובורות כללית בכל הנוגע לשיפוץ ופיברוק תמונות.-הערת המתרגמת מ.א)

סגן נשיא איראן לשעבר וחבר מועצת אנשי הדת הלוחמים (מג'מעה רוהאווניון א- מובארז) האייתוללה עלי אבטהי הוא בין 100 הרפורמיסטים שהועמדו למשפט על ידי בית הדין הגבוה לצדק של הרפובליקה האיראנית בעוון קשירת קשר חשאי להפלת המשטר וניסיון לביצוע הפיכת חרש.

מושן מיראדמאדי -ראש החזית למעורבות חברתית איסלמית איראן.

עבדוללה ראמזנזאדה- לשעבר מזכיר ודובר הרפובליקה האיסלמית איראן תחת שלטון הנשיא לשעבר חתאמי.
מושן אמינזאדה- סגן שר החוץ בממשלתו של הנשיא לשעבר חתאמי.

בהזאד נבאבי- אחד ממייסדי המוג'הדין (ארגון הרפורמיסטים הפרוגרסיביים) ודובר הפרלמנט האיראני לשעבר.

מוחמד אתריאנפאר- חבר מועצת המפלגה קארגזאארן שזנדאגי (حزب کارگزاران سازندگی), יועצו הבכיר לשעבר של האימאם רפסנג'אני, כיהן כחבר מועצת העיר טהראן בין השנים.

המועמד לנשיאות מיר חוסיין מוסאווי הכחיש את כל הטענות שהופנו כלפיו בידי המדיה האירנית הרשמית-
לדבריו אין ולא קיים קשר בינו לבין גורמים זרים במטרה לערער את יציבות השלטון של הרפובליקה האיסלמית באיראן.
אשתו של עלי אבטאהי מסרה שבעלה סומם באמצעות חומרים פסיכו-אקטיביים,
אשתו של מושן מירדאמדי סיפרה גם היא בתגובה למשפט הראווה שנערך למנהיגים הרפורמיסטים
שכל קשר בינה לבין בעלה נמנע במהלך המשפט ולפניו והיא לא הורשתה לשוחח עימו או לראותו.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה