15 ביולי 2009

עלון ירוק 29 15.7

אירגון הגג של עורכי הדין האיראניים הודיע ביום חמישי שהחוקים החדשים המנחים את עורכי הדין לגבי עבודתם שנקבעו על ידי בית הדין נוגדים את חופש העיסוק שלהם ואת החוקה. הם קראו לממשלה לכבד את זכויות האזרח של תושבי איראן ולשפוט עצורים תוך 24 שעות או לשחרר אותם.
משפחותיהם של למעלה מ30 עצורים פוליטיים הפגינו אמש מול בית הדין האיסלאמי בתביעה לשחרור מיידי של יקירהם.
קבוצת האמהות האבלות ביקשה מאזרחי איראן לחבור אליהם בהפגנה שמתוכננת מחר. ביום חמישי נערכו תפילות לשלומם ולחזרתם בשלום של העצורים.

מושל איספהאן הודיע שכל מי תומכי מוסאווי נחשבים מעתה לאויבי האיסלאם. דווח שהחשמל והמיים נותקו בבזארים הראשיים באיזורים הכורדים של איראן בשל השביתות. דיווחים אלה זכו לאימות חלקי. כמו כן היו גם דיווחים על פצצה שהתפוצצה במחוז סאנאנדאג' שבפרובינציית כורדיסטאן בתוך מבנה ממשלתי אולם גם דיווחים אלה נותרו ללא אימות נכון לרגע זה.
מחלוקות,חשש ואי-בהירות סביב המחאה האזרחית:
חשש שהקריאה ללבוש ירוק היא תכסיס ממשלתי שנועד לזהות את המפגינים.
כמו כן רושמים כעת במחאה אזרחים איראניים "מוות לדיקטטור" על שטרות בנקאיים.
המועמד לנשיאות מהדי כארובי ערך ביקור תנחומים אצל משפחת העציר הפוליטי הי"ד סוהראב עראבי.
בביקור התנחומים הודיע שימשיך להיאבק למען אזרחי איראן וכן קרא למשטר האירני ליידע את משפחות העצורים באופן מידי לגבי גורל יקירהם.
קרובי משפחה של עצירים פוליטיים נוספים ערכו אף הם ביקורי תנחומים אצל משפחת עראבי.
מקור המקורב להאשמי רפסאנג'ני טוען שהוא יגן על זכויות האזרח של תושבי איראן בדרשה שישא בטקס תפילות יום השישי ויביע את מחאתו לגבי התנהלות המשטר האיראני לאחר הבחירות. חרף זאת הצהיר שיחסיו עם האייתוללה חומייני הם יחסי אוהבים שלא יפרדו. המקור שמסר את הדיווח הוא גוראתולה עליחיאני חבר מפלגת דרך האימם, פרו- רפורמיסט.
גופי תקשורת ממשלתיים ומספר פוליטיקאים בולטים תומכי חומייני ואחמדינג'אד קוראים להגשת תביעה כנגד המועמד לנשיאות מוסאווי.
ממשלתו של אחמדינג'אד שתוקם ככל הנראה בחודש אוגוסט תורכב בעיקרה מחברי פרלמנט שמרניים. דיווחים על אפשרות להרכבת ממשלת אחדות עם מפלגות פרו-רפורמיסטיות נדחו. בתוך כך הצטרף נשיא וויטנאם לקומץ המדינות המברכות את אחמדינג'אד על בחירתו לנשיאות. כל היתר מבכות.
ארגון זכויות האדם הבינלאומי , אגף המעקב אחרי איראן הודיע שמספר ההרוגים הרשמי במהלך המהומות שלאחר הבחירות גבוה מזה שדיווח עליו למעשה המשטר. המשטר דיווח על 19 הרוגים מאומתים בעוד שבפועל בחודש האחרון הובאו לחדרי המתים 34 גופות. בהתאם לדו"ח 30 מתוך הגופות הובאו ל3 בתי חולים ב-30 לחודש. מתוכם, 19 הרוגים הובאו לבית החולים על שם האימאם חומייני, 8 לבית החולים ראסול אכראם, ו-7 הובאו לבית החולים על שם לוקמאן חאכים.
חלק מתלמידי אוניברסיטת טהראן שדווחו כנעדרים מוחזקים כרגע במעצר. בין העצורים אמין אוסטאדי ומילאן גראג'יאן.
כמו כן דווח שהאחראים על החקירות בכלא הם סעיד מוצאראווי, חסאן זארי דנוואי חדריפאר וכן חוסייני ראסיח.
משרד המודיעיון הודיע שהעצורים נחקרים וחלקם אף הודו במעורבותם במהומות שלאחר הבחירות.
נגד חלקם טען אף נמצאו ראיות הקושרות אותם למעשי אלימות.
מנהל התזמורת של הלאומית של איראן מר פרחאד פחראמדיני התפטר מתפקידו היום במה שכינה "אקט של מחאה שקטה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה