28 ביולי 2009

עלון ירוק 40-41 26.7-27.7

דיווחים על התכנסות קטנה של אזרחים שקראו קריאות מחאה כנגד המשטר היום, יום שלישי 28.7
במחאה על החלטת המשטר לאסור על לוויה פומבית למושן רולאמיני הי"ד.דיווחים אלה ניתן לאשר כעת רק באופן חלקי.

ישנם דיווחים שמתוכנן יום דממה בינלאומי ביום הארבעים להירצחה של נדה אגא סולטאן הי"ד.
קריאות לקיום יום כזה מופיעות בטוויטר

דווח כי אנשי הבאסיג' מגלחים את זקניהם ולובשים מכנסי ג'ינס על מנת להסתנן ולחדור לתוך קהל המפגינים מבלי שיזוהו.

המועמד לנשיאות מיר חוסיין מוסאווי דחק במשטר שלא לנסות ולטרפד את טקס האזכרה של נדה אגא סולטאן. הוא אמר שאינו מתכנן לשאת נאום בטקס, אלא רק לקרוא פרקי קוראן במהלך הקינה והמספד שיינשאו לזיכרה. הוא הצהיר שתנועת המחאה הירוקה תימשך. טקס האזכרה יתקיים בגראנד מוסאלה. "כיצד ייתכן שמנהיגינו אינם בוכים ומקוננים על טראגדיות אלו?" הוסיף מוסאווי.

לפני יומיים האימאם האשמי רפסנג'אני הכחיש בפגישה עם הסגל האקדמי של אוניברסיטת טהראן את הטענה שאיראן מצוייה במאבק כוחות. עם זאת, הצהיר כי הוא עומד מאחורי הדברים שנשא בדרשת יום השישי שנשא לפני כשבועיים - ההערות שהעיר כך טען נועדו לסייע לפתור את המצב הנוכחי

האייתוללה מונטאזרי שחרר הצהרה ובה הביע את דאגתו לנוכח מהלך האירועים הנוכחי.
. הוא גם שיבח את מאמציהם של אנשים מסויימים להביא את המהומות לקיצן. דווח גם שהאיתוללה מונטאזרי נפגש עם האיתוללה מוסאווי ארדאבלי ועם האיתוללה שאבירי זאנג'אני.

דיווחים מאומתים חלקית טוענים שהאיתוללה שאנאי הודיע על כוונתו להשתתף בטקס האזכרה של נדה אגא סולטאן הי"ד
ביום ראשון הוא גם מתח ביקורת על הדיכוי האלים של המפגינים שוחרי השלום וקרא לשחרורם של כל העצורים הפוליטיים.
במכתב שכתב למועמדים לנשיאות האיתוללה מהדי כארובי, ומיר חוסיין מוסאווי וכן אל הנשיא לשעבר חתאמי הצהיר שמאבקם של אזרחי איראן להשבת זכויותיהם חייב להימשך ללא אלימות וללא שפיכות דמים. האיתוללה מוסאווי ארדאבלי הצטרף אף הוא לקריאה לשחרורם של כל העצורים וקרא למשטר לנצור את נשקו כנגד המפגינים שוחרי השלום. יש לציין שהצהרותיהם של האיתוללות הנ"ל לא באו כמענה לבקשת התמיכה של מנהיגי הרפורמיסטים.

האיתוללה חסן זארנדי- חבר מועצת המומחים, נציג מחוז קרמנשאה כתב מכתב ובו הביע תמיכה בדרשת יום השישי שנשא האימאם האשמי רפסנג'אני.
חבר הפרלמנט הרפורמיסט עליחאני ביקר את החלטת המשטר להמשיך ולעשות שימוש במטוסים מתוצרת רוסיה. הוא האשים את המשטר שחייהם של אזרחי איראן אינם שווים כקליפת השום עבורו.
אושר לדיווח שמכתב ההתפטרותת של שר התרבות נדחה על ידי אחמדיניג'אד. נכון לעכשיו, התפטר רק שר המידע. דיווחים המצביעים על כך ששני שרים נוספים פרשו מהפרלמנט לא ניתנים לאימות נכון לעכשיו

שר המידע הפורש משן אג'אי שלח לאיתוללה חמינאי מכתב המגנה בחריפות את אחמדיניג'אד.

דיווחים סותרים לגבי תאריך השבעתו לנשיאות של אחמדיניג'אד: בעוד שהתאריך הרשמי המפורסם נכון לעכשיו הוא ה-2.8
מקורות שונים טוענים שהשבעתו לנשיאות של אחמדיניג'אד עשויה להידחות ל4-5.8

חבר הפרלמנט רזא כאתוזיאן ציין שהאשמה על מותו של מושן רולאמיני הי"ד מיוטלת על אחמדיניג'אד לבדו וכינה את הרג האזרחים מעשה מביש ומכוער. בה בעת קרא חבר הפרלמנט הפרו-רפורמיסטי לבית הדין הגבוה לצדק של הרפובליקה האיסלמית לפרסם את שמו של האחראי לרצח מושן הי"ד.
מושן רזאי הודה לראש בית הדין הגבוה לצדק של הרפובליקה האיסלמית האיתוללה האשמי שארודי על שהורה לקיים סקירה דחופה של המעצרים במהלך המהומות שלאחר הבחירות.

אושר לדיווח שפרט לשר המידע אג'אי פוטרו 20 קצינים רמי דרג נוספים ממשרותיהם.
כפי שדווח בעלון הירוק שבועיים קודם לכן, מספר אנשי דת בולטים עומדים לקבל החלטה לפיה יעזבו את איראן ויתישבו בנג'אף שבעיראק. ההחלטה הסופית צפוייה להיחתם בימים הקרובים.

בפגישה שקיימה הוועדה שהוקמה על ידי מחנה הרפורמיסטים לאבטחת שלומם של העצורים הפוליטיים ביקש עלי לאריג'אני - יושב ראש הפרלמנט האיראני להמשיך במעקב ובחקירה. הוא אף ביקש מהם לשחרר את כל העצורים שלא ביצעו פשעים חמורים.חרף זאת חזר לאריג'ני על הטענה לפיה גורמים זרים חרחרו את המהומות שפרצו באיראן לאחר היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות.

חמנאי ציווה על סגירתו של מתקן כליאה בודד בשל הפרות חוק ומניעת סיוע רפואי מהעצורים שהתרחשו באותו מקום. בעת שהודיע על החלטתו של המנהיג העליון דוברו של חמנאי טען שהדבר נעשה על מנת להבטיח שהעצורים לא יעמדו בפני אכזריות ברוטאלית בעת כליאתם. לא ניתן לדעת בוודאות איזה ממתקני הכליאה נסגרו.

השחקנית האיראנית פגה אהנגראני נעצרה. דיווחים מאומתים חלקית מוסרים שהפעילה הפמיניסטית הבולטת שאדי סאהר שוחררה ממעצרה.
דובר בית הדין הגבוה לצדק של הרפובליקה האיסלמית הודיע ששארודי- אב בית הדין הורה שחובה על גורלם של כל העצורים שנעצרו לאחר ההפגנות חייב להיקבע בתוך שבוע. הוא הוסיף שחלק ישוחררו בקרוב מאחר וככל הנראה לא ביצעו פשעים חמורים.
אולם הוסיף וטען כי 300 עצורים ישארו כלואים מאחורי סורג ובריח. אושר גם לדיווח ששבעה חברי פרלמנט ערכו ביקור בכלא אבין ובכלא ראג'אי בכדי להעריך את תנאי מעצרם של האסירים ביום שני.

מנהל שירות בתי הסוהר במחוז מזנדאראן סיפר לארגון זכויות אדם שהכלא המחוזי בסארי הכיל כאלף עצורים, פי ארבע מהקיבולת היעודית שלו. הוא ציין גם שלמעלה מ-60 אנשים הוחזקו בתאים שתוכננו להכיל 12 עצורים.

ראמין קאהמרני - מפגין שהיה עצור במשך שבועיים נפטר יומיים לאחר שחרורו מפציעות פנימיות וחיצוניות. הוא עבר עינויים ברוטאליים שכללו תלייה במצב מאונך למשך פרקי זמן ממושכים במהלך מעצרו.

פאיזוללה עראב סורחי, סעיד חג'ריאן , בהזאד נבאבי ומוסטפה טאג'זדה = עצורים פוליטיים פרו-רפורמיסטיים שנכלאו כאשר הם במצב בריאותי רעוע הועברו לבית החולים של משמרות המהפכה מספר 66. דווח שהם עדיין יעמדו בפני חקירה ותשאול בידי צוות מיוחד שיובל על ידי נציגי המנהיג העליון.

משפחתו של מפגין נעדר מהעיר ראשט התבקשה לאחרונה לאסוף את גופתו בידי רשויות העיר. אחיו של הנרצח התבקש עם הגעתו לחתום על הצהרה לפיה אחיו נפטר ממחלה סופנית. משסירב אחיו של הנרצח הי"ד לחתום על ההצהרה, מנעו הרשויות את השבת גופתו של הנפטר לידי יקיריו.
בעוד שתפילות אללה אכבאר ממשיכות להינשא לתוך הלילה, כוחות הביטחון עורכים מצוד אחרי כל אלה שלוקחים חלק במחאה אזרחית זו. דווח שאלה שנתפסים בשעת מעשה נקנסים במאות דולארים..


רשיון ההוצאה לאור של העיתון הרפורמיסטי סאדיה עדאלת בוטל על ידי המשטר.

מספר גופי תקשורת בבעלות המדינה החלו לאחרונה למתוח ביקורת חריפה על הנשיא אחמדיניג'אד בעיקר חדשות אנסאר, איריב, קייהאן ופרס טי.ווי. גל הביקורת החל עם מינוין השנוי במחלוקת של משאי כסגן נשיא שעורר מחלוקת ומורת רוח בקרב גורמים שמרנים יותר שדרשו לבטל את המינוי .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה